Olisi mukavaa, että kun käyt lukemassa, jättäisit puumerkkisi kommenttina tänne. :)

Viimeinen ilta ennen lähtöä. En ole vieläkään edes kunnolla tajunnut, että huomenna tosiaan olen lähdössä. Englantiin. Ensimmäistä kertaa elämässäni. Eniten hermostuttaa se, että unohdan ottaa mukaan jotakin tärkeää. Edesauttaakseni sitä, että muistan kaiken, olen kirjoittanut monen monta listaa tavaroista ja asioista, joita mukaan pitää ottaa. Matkalaukku on hygieniatavaroita ja lenkkivarusteita lukuunottamatta pakattu. :)

Lähtöpäivän aikataulu menee näin:

  • Herään klo.6 ja lähden kouluun
  • Olen koulussa klo.8.05-9.45 ja sitten ajan Kaustiselle
  • Joonas vie minut kotiin
  • Noin klo.15 äiti ja isä lähtevät viemään minua Kauhavalle
  • Juna Kauhavalta Tampereelle lähtee klo.16.00
  • Juna on Tampereella klo.17.59
  • Pirkkalan lentoasemalla minun pitää olla kaksi tuntia ennen lentoa, eli noin klo.21
  • Lento Englantiin lähtee klo.22.35
  • Lento on perillä Liverpoolissa klo.23.35 paikallista aikaa (kello on silloin Suomessa 1.30)
  • Taksi odottaa Liverpoolin lentoasemalla ja matka majoitusperheeseen kestää parisen tuntia
    • -> Matkustaminen loppuu noin klo.3.30 (kello Suomessa 5.30)

Kauan siis kestää matkustus. :) Vaikkei välimatka kovin pitkä olekaan…

Uskon, että tuo harmaa ja ärsyttävä sää vain helpottaa lähtöäni, sillä jos täällä olisi kovinkin lämmintä ja aurinkoista, olisi paljon vaikeampi lähteä. Tänään sain kuulla, että toiset Englannissa olevat vaihto-oppilaat koulultamme eivät ole ilmeisesti saaneet sähköpostejaan toimimaan, ja heillä on ollut vaikeuksia päästä koneille… Toivottavasti tilanne ei ole minun kohdallani yhtä vaikea!